AYAYDIN MIROGLIO

 

Ipekyol, Twist ve Machka markaları ile 200’ün üzerinde mağazasında yüzbinlerce kadının farklı beğenilerine seslenen Ayaydın-Miroglio Grup, Türk hazır giyim sektörünün saygın ve köklü kurumlarından biridir.

Perakende hazır giyim sektörüne 1986 yılında Yalçın Ayaydın tarafından kurulan Ipekyol, en çok arzu edilen kadın giyim ürünlerini ve aksesuarlarını tasarlayan, yurt içi ve yurt dışındaki mağazalarında farklı alışveriş deneyimleri yaşatan, modern kadının yaşam tarzına ilham veren, çok uluslu birer marka olma hedefiyle kuruldu. O günden bugüne Ipekyol, yüksek ürün kalitesiyle beraber, zincir mağazalaşmanın da etkisi ile Türkiye’de en hızlı kabul gören ve pazar konumunu en kısa sürede pekiştiren markalar arasında ilk sıralarda yer aldı.

Elde edilen bu başarı, bilgi ve deneyimle beraber 1997 yılında daha genç ve alternatif giyinmeyi seven kadınlar için Twist markası kurularak grup bünyesine dâhil edildi. 2004 yılında ise grubun üçüncü markası Machka doğdu ve dünya çapında tanınmış moda tasarımcıları Ece-Ayşe Ege/Dice Kayek ile başarılı bir işbirliği gerçekleştirildi. Ece-Ayşe Ege tarafından hazırlanan feminen ve post romantik Machka koleksiyonu Türkiye’nin ilk ‘pret-a porter’ markası olarak Türk tekstil sektörünün yapı taşlarından birini oluşturdu.

Perakende hazır giyim sektörüne 1986 yılında Ipekyol markasıyla giriş yapan, 1997 yılında Twist ve 2004 yılında Machka markalarıyla büyüyen Ayaydın, 2008 yılında İtalya'nın global tekstil ve hazır giyim grubu Miroglio'yla birleşerek Ayaydın-Miroglio Grup'u kurmuştur. Bünyesinde 1.723 çalışan bulunduran Ayaydın-Miroglio Grup, hem iki kültürün hem de iki kurumsal markanın ortak özelliklerini taşımaktadır.

 

 

Kurum Kimliği:

•       Girişimci:Girişimci ve lider olmayı seven, dinamik ve heyecanlı.

•       Yaratıcı:Tasarımcı ve yenilikçi, hayal kuran, kendini yeniden yaratıp geliştiren.

•       Güvenilir:Kendine güveni tam, prestijli ve saygı gören bir marka. Köklü bir geçmişi var. Çalışmalarında iş etiğine uygun hareket etmekte.

•       Arkadaş canlısı: Arkadaş canlısı ve neşeli. İletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanıyor, iş birliği ve paylaşım yapıyor.

Ayaydın Grubu’nun kuruluşundan itibaren sürdürdüğü kararlı ve istikrarlı büyüme sürecinin bir sonucu olarak ise grubun merkez ofisi, 2000 yılından bu yana Şişli-Bomonti’deki, 10.200 m2 kapalı alana sahip olan 12 katlı “akıllı bina”da konumlanmaya devam ediyor.

 

Vizyonu:

Global hazır giyim markaları, dünyanın modern şehirli kadınlarının tarzına katkıda bulunmak, hayatlarının her anını tamamlayarak onların yanında olmak amaçlı hayata geçirildi.

Hedefi; nesiller boyunca kadınları yakından takip ederek onların isteklerini, ihtiyaçlarını ve hislerini en iyi şekilde anlayacak bir hazır giyim markalarıyla yaşamdan aldıkları zevki artırmak, onlara kendilerini ifade etme imkânı tanımak ve en güvendikleri isim olmak.

 

Büyüme Hızı:

Hazır giyim markaları mağazalarda, cornerlarda ve özel bayilerde satılmaktadır. Mağazalar, ana caddeler üzerindeki alışveriş merkezlerinde açılmaktadır. Markalar, en iyi konumlarda yer alan en büyük mağazalarda sergilenmektedir. Her yıl ortalama %20 oranında büyüyerek 20 mağaza açılmaktadır. Türkiye genelinde toplamda 142 Ipekyol, 62 Twist ve 6 Machka mağazası ve toplam 33.841 m2 satış alanı bulunmaktadır. Büyüme hedefi, franchise sistemiyle devam etmektedir. Bu misyonla 2016 7 ülkede toplam 19 mağaza ile tamamlandı. Şu anda grubun Kıbrıs, Kuzey Irak, Azerbaycan, Bahreyn, Katar, Kuveyt ve Suudi Arabistan franchise'ları bulunmaktadır.

 

 

Üretim:

Üretim birimimizin vizyonu, global kadın hazır giyim sektöründe mükemmeliyet standartlarını belirleyen lider üretici olmaktır.

Sistem ve yönetim kalitesini sürekli olarak artırmak, müşterilerin kalite, maliyet, arz ve esneklik ihtiyaçlarını eksiksiz bir şekilde karşılayacak bir sanayi kurumu oluşturmak misyonum olarak benimsendi.

Benimsenen bu misyonla 2006 yılında, Türkiye’nin Avrupa sınırında bulunan Edirne’de, 17.000 m2’lik alan üzerine, 440 çalışan ve 3,8 milyon dakika/ay artabilen kapasitesiyle ülkenin ilk entegre hücresel üretim sistemi ile yapılandırılmış kadın hazır giyim fabrikası kuruldu. Üretimin tamamının tek merkezde gerçekleştirildiği Edirne tesisleri, Ayaydın-Miroglio Grup’u için kalite ve standartları istikrarlı biçimde güvence altına alan en önemli hamle oldu. Ipekyol Tekstil Fabrikası yapısı ile dünyanın en prestijli mimarlık ödüllerinden biri olan ve 1977 yılından beri her üç senede bir çağdaş, başarılı mimari ve kentsel tasarım örneklerine verilen prestijli mimari ödülü olan Aga Khan Mimarlık Ödülü’nü 2010 yılında Türkiye’ye kazandıran ilk ve tek yapı oldu.